Search:
ISM
Presentation
Prizes and awards
Médias
Research
Life Cycle Assessment and Sustainable Chemistry (CyVi)
Catalysis, Synthesis and Health (CSH)
Molecular Chemistry and Materials (C2M)
Theoretical Chemistry (THEO)
Collisions Moléculaires en Milieux Extrêmes (COMEX)
IRM et Photonique Moléculaires (IPM)
Organic Nanostructures (NEO)
Analytical NanoSystems (NSysA)
Molecular Spectroscopy (GSM)
Organic synthesis and natural products (ORGA)
Instruments
ISM
Analytical Department : CESAMO
Synthesis Fluidic Platform, SynFluP
SIV Platform
Pôle Modélisation
Events
Seminars/Conferences
Symposiums/Congresses
Thesis defense - HDR
Science Days
Vendredi 5 juillet 2019
Jeudi 12 juillet 2018
Journée scientifique ISM spéciale 10 ans - Mardi 4 juillet 2017
Vendredi 1er juillet 2016
Jeudi 02 juillet 2015
Jeudi 03 juillet 2014
Vendredi 5 juillet 2013
Mardi 03 juillet 2012
Tuesday, July 12th 2011
2010 Archives
2008 Archives
2007 Archives
Science Festival
Edition 2011
2010 Archives
2009 Archives
2008 Archives
2007 Archives
AIC 2011
Partners
Vacancies
Hors ISM
ISM
Contact
You are here : Home page
>
Events
>
Science Days
Science Days
Science Days in the Institute of Molecular Sciences.
ISM Science Day is an opportunity to come and meet researchers to discuss about scientific advances and technological developments realised by the Institute’s teams.
Intranet access
Publications
Consult the directory
Training/PhD opportunities
> Training
> Postdoctoral & job (...)
> Financed PhD
> PhD proposals
Come to ISM
News
Ludmila Cojocaru (C2M), laureate of Make Our Planet Great Again
8 December 2021
Ludmila Cojocaru, laureate of the French call Make our Planet (...)
> Read the whole...
Publication d’un article VIP dans Angewandte Chemie - Collab. Groupes ORGA-SQ /THEO (Juin.2021)
14 June 2021
Une synthèse bioinspirée et efficace d’une substance naturelle (...)
> Read the whole...
Mireille Blanchard Desce – Groupe IPM : article accepté dans la revue Advanced Materials
4 May 2021
Les résultats à la fois impressionnants et inattendus sont issus (...)
> Read the whole...